| |||||||||
| |||||||||
HABER / MAKALE ARAEN ÇOK OKUNANLAR |
Tansiyonu olan içmesin!
ABD'de yapılan bir araştırma, meşrubat ve şekerli içecek tüketimi ile yüksek tansiyon arasındaki şaşırtıcı bağlantıyı ortaya koydu. Sonuçları tıp dergisi Circulation'da yayınlanan ve Louisiana eyalet üniversitesine bağlı New Orleans Sağlık Bilimleri Merkezi tarafından yapılan araştırmada, günde sadece bir bardak daha az şekerli içecek tüketerek bile insanların tansiyonlarını düşürebilecekleri belirlendi.
Araştırmanın başında yer alan halk sağlığı Doçenti Liwei Chen, şekersiz içecek tüketimi veya kafein alımı ile tansiyon rahatsızlığı arasında bir bağlantı bulamadıklarını belirterek, insanların sıkça şüphelendiği kafeinin değil, aslında şekerin yüksek tansiyona yol açabilen bir besin kaynağı olabileceğini kaydetti. Araştırmada, 810 yetişkinin beslenme rejimleri ve tansiyonları 18 ay süreyle gözlendi. Araştırmada, tansiyonları risk faktörü oluşturmaya başlayan deneklerde, günlük şekerli içecek tüketimi bir bardak azaltıldığında büyük tansiyonun 1,8 mm Hg, küçük tansiyonun da 1,1 mm Hg düştüğü görüldü. Yüksek tansiyonda 3 mm Hg düşüş, beyin kanamasından ölüm riskini yüzde 8, kalp ve damar hastalıklarını da yüzde 5 azaltıyor. ABD'de obezitenin en büyük suçlularından birisi olarak kabul edilen meşrubat ve şekerli içeceklerden yetişkinler günde ortalama 0,8 litre tüketiyorlar.
|
FOTO GALERİ |
|||||||
|
© 2008-2010 Naturalhaber.com | Tüm Hakları Saklıdır. Altyapı: MyDesign Haber Sistemi |
|||||||||